Categorie: Sport

Hoe moet je voetbalshirts wassen?

Zizmagazine

Je hebt net een nieuwe mooi voetbalshirt aangeschaft van jouw favoriete voetbalclub en die wil je zolang mogelijk goed houden. Maar hoe zorg je er nou voor dat je voetbalshirt lang en schoon mee kan gaan?

 

Op de beste en meest efficiënte manier je voetbalshirt wassen

Het voetbalshirt wat je draagt betekend iets voor jou, dus probeer er zuinig mee om te gaan. Gooi niet na het uittrekken van je voetbalshirt de shirt ergens op een hoop kleren of in een hoek. Maar probeer het voetbalshirt na gebruik direct in de wasmachine te doen. Als je het shirt in de wasmachine doet probeer deze dan binnenstebuiten er in de stoppen om de bedrukking beter te beschermen. Vervolgens zet je de wasmachine niet warmer dan 40 graden. Door wat kouder te wassen blijven de details en kleuren langer goed op het voetbalshirt. En let als laatste op dat je het voetbalshirt niet in een te volle wasmachine stopt. Hierdoor vermijdt je namelijk dat het voetbalshirt niet volledig schoon wordt.

Hoe krijg je het voetbalshirt weer helemaal op en top schoon?

Je kent het wel je hebt net het nieuwste voetbalshirt van jouw favoriete voetbalclub aangehad op de training en er zit een grasvlek op. En na het wassen zie je nog steeds de grasvlek zitten op je voetbalshirt. Wat moet je dan doen? Gebruik een sterke vlekverwijderaar en doe dit op de plek waar het vuil zit. Pak vervolgens een zachte borstel om de plek met beleid schoon te borstelen. Na dit gedaan te hebben laten je het voetbalshirt weer even uitdrogen en je zult snel zien dat de grasplek in dit geval weer is verwijderd van je voetbalshirt.

Vermijd de droger!

Probeer er op te letten dat je voetbalshirt niet in de droger beland. Door de warmte in de droogtrommel komen er  namelijk stukjes stof te verbranden waardoor je voetbalshirt mogelijk beschadigd wordt. Ook kan het zijn dat door de hoge tempraturen in de droger de bedrukking eerder los raakt. Hang dus na het wassen van je voetbalshirt je shirt uit aan een waslijn of wasrek.

Een handige tip voor het wassen van je voetbalshirt

Tot slot een tip die je altijd kan helpen met het wassen van je voetbalshirts. Kijk altijd in de binnenkant van je shirt, hier hangen namelijk kaartjes waar de wasvoorschriften op te vinden zijn. Hierdoor weet je altijd welk shirt op welke manier gewassen moeten worden. En blijft jouw voetbalshirt nog lang mooi en schoon!

Continue Reading

Mijn aanbevelingen voor patellabandjes

Zizmagazine

We weten dat er onderzoeken zijn waaruit blijkt dat tussen de 70 en 80% van de mensen die knieschijf bandjes  dragen, verbetering rapporteerden in zowel acute als chronische gevallen van patellaire peesontsteking. Het blijkt nu ook dat patellabandjes effectief zijn bij het verminderen van patellaire peesbelasting bij de meeste proefpersonen, wat het mechanisme kan zijn achter de pijnvermindering.

Een ding dat ik opmerkte over het onderzoek was dat alle deelnemers instructies kregen over het aanbrengen van de riemen, maar dat er geen gestandaardiseerde toepassing was. Voor degenen die deze riemen hebben gebruikt, weet je dat je de mate van strakheid van de riemen echt kunt variëren. Uit eerder onderzoek naar laterale epicondylitis-riemen is gebleken dat zowel de locatie als de spanning van de riem een ​​aanzienlijke invloed hebben op de vermindering van spanning.

Patella riem

Dit kan verklaren waarom de DonJoy-riem een ​​veel grotere afname van de druk op de patellapees had dan de Cho-Pat-riem. Met de DonJoy-riem kun je de riem zo strak trekken als je wilt. Dit is goed te zien op de foto, de twee bandjes kruisen elkaar en de strakheid kan worden aangepast. (Ik moet ook opmerken dat “Procare” een DonJoy-bedrijf is, het is dezelfde riem). Dit is de belangrijkste reden waarom ik de DonJoy-riem aanbeveel , omdat je hem heel strak kunt trekken als je wilt, maar wat nog belangrijker is, je kunt de spanning heel gemakkelijk aanpassen terwijl je hem draagt. Dit is handig voor iedereen, maar vooral bij atletiek, omdat de riem een ​​beetje losser kan worden bij activiteiten. Voor de fitnessliefhebbers is dit een goedkope en eenvoudige optie om op zijn minst te proberen als je last hebt van een knieschijfpees

Om mijn aanbevelingen over patellapeesriemen samen te vatten :

  • Patellaire peesriemen zijn het proberen waard en kunnen de pijn en patellaire peesbelasting verminderen
  • De locatie van de applicatie is waarschijnlijk belangrijk, probeer te streven naar precies in het midden van de patellapees
  • De strakheid van de riem is waarschijnlijk belangrijk, probeer een verstelbare riem zoals de DonJoy Cross Strap te gebruiken die in deze studie is gebruikt om ervoor te zorgen dat je hem goed kunt vastmaken.
  • De DonJoy / Procare Cross Strap is ook redelijk betaalbaar, hier is een link naar op Amazon , probeer het en laat me weten wat je ervan vindt.
https://www.patellabandje.nl/
Continue Reading

Hoe atleten een gepersonaliseerde doelstructuur kunnen opzetten om hun prestaties te maximaliseren

Zizmagazine

Op acceptatie gebaseerde benaderingen zijn veel krachtigere interventies gebleken dan positieve zelfpraat, waarbij mindfulness de leidende strategie is geworden. Door de onderstaande vragen te doorlopen, krijgt u een gepersonaliseerde doelstructuur die u volledig moet betrekken en u helpen uw prestaties te maximaliseren.

Hoe u een gepersonaliseerde doelstructuur opzet en doelen stelt

 Positieve zelfpraat, maar ook het stellen van doelen en beelden zijn allemaal populaire vormen van mentale voorbereiding om de prestaties te verbeteren. Sommigen zeggen echter dat deze mentale oefeningen voor een eerste triatlon beperkt zijn in hun effectiviteit als we ze gebruiken om onze gedachten te ‘veranderen’

Onlangs zijn op acceptatie gebaseerde benaderingen veel krachtigere interventies gebleken, waarbij mindfulness de leidende strategie is geworden. Het helpt atleten om de focus te verleggen van nutteloze gedachten en terug naar wat ze in het hier en nu doen. Onderzoek meldt beter bewustzijn, motivatie en vertrouwen, minder angst, meer tijd ‘in de zone’ en sneller tempo.

Stappenplan doorlopen

Het volgende proces voor het stellen van doelen is het afgelopen decennium verfijnd, waardoor een krachtige methode is ontstaan ​​die de atleet boeit en motiveert:

  • Wat motiveert je het meest: een einddoel, zoals een race of een specifieke prestatie?
  • Wat heb je vorig seizoen geleerd?
  • Wat wil je dit seizoen bereiken?
  • Wat houdt een succesvol seizoen in? (Inclusief proces- en  resultaatdoelen.)
  • Wat zijn je sterke kanten?
  • Hoe kun je het meest verbeteren?
  • Wat moet je daarom doen om je doelen te bereiken?
  • Hoe gemotiveerd bent u om dit werk uit te voeren (1-10)?
  • Op welke tijden  kun je elke week trainen?
  • Op welke races richt je?
  • Welke gezondheids-, logistieke problemen  of belemmeringen voor uw opleiding zijn er?
  • Wat motiveert u? Waarom wil je deze dingen bereiken?

Meer bereiken in het seizoen

Stel goede doelen. Wees ook niet bang om de vragenlijst meerdere keren te doorlopen. Een goede atleet past regelmatig zijn of haar doelen aan. Sportdoelen zijn van toepassing op triatleten, atleten en alle mensen die sport een warm hart toedragen.

https://www.triathlon365.nl/
Continue Reading

5 fitnessartikelen die iedereen in huis moet hebben

Zizmagazine

Zoek je fitnessartikelen waarmee je thuis eenvoudig een complete work-out uit kunt voeren? Voor wie liever niet naar de sportschool gaat, maar lekker wil sporten in zijn eigen huis, zijn fitnessartikelen ideaal. Maar welke fitnessartikelen moet je kiezen om de beste resultaten te behalen? We bespreken 5 fitnessartikelen die iedereen in huis moet hebben.

Het voordeel van kleine fitnessartikelen

Kleine fitnessartikelen zijn een goede keuze omdat deze goedkoop en effectief zijn terwijl ze weinig ruimte innemen. Je haalt ze tevoorschijn wanneer je ze nodig hebt en na gebruik berg je ze eenvoudig op. Met de juiste fitnessartikelen kun je alle oefeningen uitvoeren om je lichaam strak en slank te maken. In combinatie met een goede cardiotraining haal je gegarandeerd goede resultaten!

1: De dumbbell

De dumbbell is het bekendste en meest gekochte kleine fitnessartikel. De dumbbell is een gewichtje dat verkrijgbaar is in verschillende gewichtsklassen. Als beginner start je met een relatief lichte dumbbell, naarmate je vaker traint bouw je dit gewicht langzaam op. Met de dumbbell voer je dus krachttrainingen uit die de spieren in je armen, borst en schouders versterken. Er zijn diverse oefeningen beschikbaar waarmee je de verschillende spiergroepen kunt trainen.

2: De kettlebell

Wil je ook de been- en bilspieren trainen? Dan kies je voor de kettlebell! De kettlebell is een van de populairste fitnessartikelen van dit moment. De kettlebell bestaat uit een zware bal met een handvat. Ook dit fitnessartikel is in verschillende gewichtsklassen verkrijgbaar voor beginners en gevorderden.

3: De fitnessbal

Met de fitnessbal kun je diverse spiergroepen aanpakken. Zo zijn de verschillende oefeningen goed voor de buik-, rug- en beenspieren. Je kunt de fitnessbal gebruiken tijdens de work-out, maar ook tijdens het werk. Als je op een fitnessbal zit tijdens het werken, train je tegelijkertijd je buikspieren.

4: De fitnessmat

Van alle fitnessartikelen is de fitnessmat simpelweg onmisbaar! Het is een basic onderdeel van je fitnessassortiment waarop je tal van oefeningen uit kunt voeren. Of je nu buikspieroefeningen wilt doen of een paar minuten wilt planken: met een fitnessmat is het net iets comfortabeler.

5: De foam roller

Na een intensieve work-out heb je iets nodig waarmee je spieren kunnen herstellen. De foam roller is hiervoor een ideaal hulpmiddel. Met behulp van de foam roller kun je jezelf een ontspannen massage geven waardoor je spieren herstellen en versoepelen. Een ideaal fitnessartikel voor een goede cooling down!

Continue Reading

Hoe vindt bikefitting plaats?

Zizmagazine

Een groeiende groep Nederlanders van allerlei leeftijden ontdekt de racefiets. Mede door goede prestaties die Nederlandse fietsers behalen tijdens diverse wielerwedstrijden, neemt de populariteit van de racefiets toe. Nu kan je een hele mooie racefiets gaan kopen en dan de weg op gaan, maar het plezier van fietsen hangt niet alleen van de fiets af. Naast de fiets, zadel en pedalen, is ook de algehele houding van de fietser van uitermate belang voor plezier op de fiets en verbetering zonder blessures van je prestaties. Je kan je fietshouding en de instellingen van je fiets heel professioneel laten instellen door bikefitting.

Er zijn diverse professionele bedrijven die aan bikefitting doen. Ten eerste kan bikefitting naar aanleiding van jou ideale fietspositie en wensen, een gehele fiets samenstellen. Heb je nog geen fiets aangeschaft, dan is bikefitting voor aanschaf zeker aan te raden. Je bent er dan zeker van dat je geen miskoop doet, maar een fiets aanschaft die het beste bij je past. Ten tweede, kan bikefitting je gehele fietshouding, gezondheid en fietsaccessoires onder de loep nemen, zodat je met een perfect afgestelde fiets naar huis gaat en je van jezelf ook op de hoogte bent van je eigen fietshouding.

Standaard begint bikefitting altijd met een intakegesprek. Daarin worden al je verwachtingen en je eventuele medische klachten besproken. Daarna volgt een lichamelijke screening. Er wordt gescreend op beenlengte, voet-, rug- en bekkenstand en je lenigheid en stabiliteit. Je fiets wordt daarna geplaatst op een trainer en mag je fietsen. Verschillende camera’s rondom de fiets registreren alle bewegingen, die je op de fiets maakt. Met zeer nauwkeurige apparatuur wordt alles vastgelegd. Alle uitslagen, worden geanalyseerd en in een rapport vastgelegd. Je fiets wordt op basis van dit rapport, helemaal afgesteld. Het rapport wordt met jou besproken; waar ligt de focus, je krijgt advies over je houding, stabiliteit en lenigheid en hoe je kan wennen aan je nieuwe fietshouding. Eventueel kan je na enkele weken nog gebruik maken van de terugkom service, om wat laatste details te finetunen.

https://www.pedaalkracht.com
Continue Reading

Je lichaam zuiveren met Fitmiss Cleanse

FITMISS – CLEANSE (60 CAPS) De manier om je lichaam te zuiveren en ontslakken

 

Ik kreeg ondanks dat ik keihard trainde maar geen strakke buik. Wat ik deed niks hielp. Ik voelde me moe en lusteloos en wilde er verandering in brengen. Een vriendin waarmee ik train vertelde me over Fitmiss cleanse, zij gebruikt het al een tijd en bij haar had het heel goed geholpen. Ze heeft de naam van de website gegeven en ik ben daar gaan kijken. De prijs vond ik heel erg meevallen en dacht ik probeer het gewoon een keertje. Baad het niet dan schaad het niet. Ik slik iedere morgen een pil en begin nu na vier en een halve week echt het verschil te merken. Het viel me al eerder op dat ik me beter voelde. Ik had meer energie en alles liep gewoon weer wat prettiger. Ik zit gewoon weer goed in mijn vel. Fitmiss- Cleanse zorgt ervoor dat al mijn afvalstoffen die in mijn lichaam zitten beter worden afgevoerd. Ik merk dat ik afgevallen ben en dat mijn buik veel strakker is dan voorheen toen ik nog niet deze capsules slikte. Ik heb nooit meer last van een opgeblazen gevoel en dat vind ik zo fijn. Ik zou willen dat ik er eerder aan begonnen was. Ook krijg ik steeds vaker complimentjes dat ik er zo goed uitzie en dat doet mij dus heel erg goed. Ik kan dit product voor iedereen aanraden die ook van alle afvalstoffen uit haar lichaam wil en zich weer helemaal top wilt voelen.

Kies ook voor het overtollige afval uit je lichaam te verwijderen door middel van:

https://www.eiwitshakestore.nl/

Continue Reading