ZIZ Magazine
Image default
Bedrijven

Tips om jouw evenement tot een succes te maken!

De datum is bekend, de locatie is bevestigd, maar hoe breng jij de mensen op de hoogte van wat er gaat komen en hoe zorg jij ervoor dat ze weten dat jouw evenement hét evenement is waar ze bij moeten zijn? Elk evenement elke doelgroep heeft zo zijn eigen voorkeuren om aangesproken te worden. In dit artikel ga ik je een aantal tips geven. Test de volgende tips uit en check wat het beste werkt voor jouw evenement.

1. Zorg voor een goede hashtag en gebruik die overal Zet een kort, unieke en herkenbare hashtag in. Gebruik de hashtag on- en offline. Gebruik hem op de verschillende sociale kanalen. Zorg dat het je bindmiddel is tussen de verschillende kanalen. Zet de hashtag op je eventsite, in je uitnodigingsmail, op je tickets, op al je posts op social media, etc. Zo raakt je hashtag en ingeburgerd bij je volgers en gaan ze die ook sneller zelf gebruiken op het evenement zelf.

2. Dit kan je doen zowel voor als tijdens het evenement. Voor het promoten hoef je genees een eigen website te hebben om mensen te vertellen over je evenement. Op Facebook kan je een fan pagina aanmaken. Vanaf zo’n fan pagina kan je direct tickets verkopen en informatie over het evenement vermelden. In de posts die je plaats op je social media kanaal kan je de geboekte artiesten taggen en een link van het evenement plaatsen. Op deze manier bereik je de fans van de desbetreffende artiest en daarmee je doelgroep.

3. Via je social media kanalen kan je verschillende dingen promoten wat gerelateerd is met je merk, evenement. Denk aan bedrukte t-shirts, petten, rugtassen etc. Zo kan je bijvoorbeeld caps bedrukken met een tekst, foto of ontwerp. Mensen kunnen de petten voor en tijdens het evenement dragen. Vaak zie je dat mensen zo’n pet zelfs nog na het evenement dragen als ze bijvoorbeeld naar het strand gaan.

https://www.snapbacks.nl