Zoekmachinemarketing is een deelgebied van online marketing. Het gaat erom websites naar de top van de onbetaalde zoekmachine rankings te brengen. Het gaat hierbij over de positionering van trefwoorden, welke inhoud relevant is, hoe de interactie met en de prestaties van de website kunnen worden verbeterd. Natuurlijk is ook het gebruik van social media een belangrijke manier om meer leads te krijgen op je website. Maar laten we beginnen bij de basis. Hoe definieer je SEO en SEA? Wat is het verschil tussen beide en waarom hebben we ze überhaupt nodig? Er wordt vooral gemikt op een hogere ranking in Google, omdat deze zoekmachine door ruim 85% van de bezoekers van internet gebruikt wordt. De toepassingen van SEO en SEAWat is SEO?Het is een afkorting van Search Engine Optimazitation of zoekmachineoptimalisatie. Dit betreft alle maatregelen op en rond een website die ertoe leiden dat de website zo hoog mogelijk wordt opgenomen in de onbetaalde zoekresultaten van zoekmachines. Wat is SEA?De afkorting SEA komt van het Engelse woord Search Engine Advertising. Dit verwijst naar betaalde advertenties die in verschillende zoekmachines (bijvoorbeeld Google, Bing of Yahoo) kunnen worden geplaatst om hoog in de zoekresultaten te verschijnen. Dergelijke zoekresultaten worden altijd gemarkeerd als advertenties. De verschillenHet verschil is dat je betaalt voor zoekmachine adverteren (SEA). Dit betekent dat er advertenties worden geplaatst voor specifieke zoekwoorden. De adverteerder betaalt voor elke klik op zijn advertentie. Afhankelijk van de zoekterm (trefwoord) waarvoor de advertentie wordt geplaatst, kunnen de kosten aanzienlijk variëren. In dit geval zijn gedefinieerde campagnes voor een beperkte periode bijzonder zinvol. Wat kan het online marketing bureau voor jou betekenen?Er wordt een concreet onderscheid gemaakt tussen maatregelen die On-page en Off-page kunnen getroffen worden om beter online gevonden te worden. Met maatregelen op pagina’s worden alle activiteiten die direct op de website kunnen worden uitgevoerd. Off-page optimalisatie omvat alle activiteiten die buiten de eigen website plaatsvinden, zoals het maken van externe links. Onderdelen van de on-page-optimalisatie
Off-page maatregelen zijn maatregelen die buiten de eigen website om worden genomen. Dit gaat vooral over linkbuilding, d.w.z. het krijgen van backlinks van andere relevante websites. Social media maakt ook deel uit van off-pagina’s, omdat zoekmachines ook zogenaamde “sociale signalen” als een positieve factor voor de ranking beoordelen. Dit betekent dat als bedrijven actief zijn op social media en interactie hebben met hun volgers, dit ook een positief effect heeft op de ranking van de zoekmachine. Social mediaSocial media kunnen een geweldige manier zijn om web traffic & leads te genereren voor je bedrijf -wanneer ze goed worden gebruikt- zijn belangrijke redenen waarom we social media gebruiken om leads te genereren. Social media heeft een veel hogere lead-to-close ratio dan outbound marketing. Dit, omdat 25% van de internetgebruikers het grootste deel van zijn tijd doorbrengt op sociale netwerken en blogs. De sociale media hebben sinds 2006 een groei van 365% gekend. Ondersteuning door een partnerJe begrijpt dat je als bedrijf niet al deze instelling en aanpassingen kunt doen voor zoekmachineoptimalisatie. Cherry Marketing is jouw gepaste partner te vinden die kan zorgen dat je bedrijf, webshop, enz. op korte termijn beter zichtbaar is voor internet bezoekers. Zij hebben de expertise om alle nodige verrichten uit te voeren. |
https://cherry-marketing.nl |