Categorie: Marketing

Zoekmachineoptimalisatie voor meer zichtbaarheid!

Zoekmachinemarketing is een deelgebied van online marketing. Het gaat erom websites naar de top van de onbetaalde zoekmachine rankings te brengen. Het gaat hierbij over de positionering van trefwoorden, welke inhoud relevant is, hoe de interactie met en de prestaties van de website kunnen worden verbeterd. Natuurlijk is ook het gebruik van social media een belangrijke manier om meer leads te krijgen op je website. Maar laten we beginnen bij de basis. Hoe definieer je SEO en SEA? Wat is het verschil tussen beide en waarom hebben we ze überhaupt nodig? Er wordt vooral gemikt op een hogere ranking in Google, omdat deze zoekmachine door ruim 85% van de bezoekers van internet gebruikt wordt.

De toepassingen van SEO en SEA

Wat is SEO?

Het is een afkorting van Search Engine Optimazitation of zoekmachineoptimalisatie. Dit betreft alle maatregelen op en rond een website die ertoe leiden dat de website zo hoog mogelijk wordt opgenomen in de onbetaalde zoekresultaten van zoekmachines.

Wat is SEA?

De afkorting SEA komt van het Engelse woord Search Engine Advertising. Dit verwijst naar betaalde advertenties die in verschillende zoekmachines (bijvoorbeeld Google, Bing of Yahoo) kunnen worden geplaatst om hoog in de zoekresultaten te verschijnen. Dergelijke zoekresultaten worden altijd gemarkeerd als advertenties.

De verschillen

Het verschil is dat je betaalt voor zoekmachine adverteren (SEA). Dit betekent dat er advertenties worden geplaatst voor specifieke zoekwoorden. De adverteerder betaalt voor elke klik op zijn advertentie. Afhankelijk van de zoekterm (trefwoord) waarvoor de advertentie wordt geplaatst, kunnen de kosten aanzienlijk variëren. In dit geval zijn gedefinieerde campagnes voor een beperkte periode bijzonder zinvol.

Wat kan het online marketing bureau voor jou betekenen?

Er wordt een concreet onderscheid gemaakt tussen maatregelen die On-page en Off-page kunnen getroffen worden om beter online gevonden te worden. Met maatregelen op pagina’s worden alle activiteiten die direct op de website kunnen worden uitgevoerd. Off-page optimalisatie omvat alle activiteiten die buiten de eigen website plaatsvinden, zoals het maken van externe links.

Onderdelen van de on-page-optimalisatie

  • gebruiksvriendelijke en voor trefwoorden;
  • geoptimaliseerde teksten;
  • toevoegen van titel en meta-beschrijving op de afzonderlijke pagina’s;
  • de toevoeging van gebruiksvriendelijke URLS;
  • een sitemap toevoegen;
  • gebruiksvriendelijke structuur door gedefinieerde rubrieken;
  • onderdelen van Off-Page optimalisatie en optimalisatie via social media.

Off-page maatregelen zijn maatregelen die buiten de eigen website om worden genomen. Dit gaat vooral over linkbuilding, d.w.z. het krijgen van backlinks van andere relevante websites. Social media maakt ook deel uit van off-pagina’s, omdat zoekmachines ook zogenaamde “sociale signalen” als een positieve factor voor de ranking beoordelen. Dit betekent dat als bedrijven actief zijn op social media en interactie hebben met hun volgers, dit ook een positief effect heeft op de ranking van de zoekmachine.

Social media

Social media kunnen een geweldige manier zijn om web traffic & leads te genereren voor je bedrijf -wanneer ze goed worden gebruikt- zijn belangrijke redenen waarom we social media gebruiken om leads te genereren. Social media heeft een veel hogere lead-to-close ratio dan outbound marketing. Dit, omdat 25% van de internetgebruikers het grootste deel van zijn tijd doorbrengt op sociale netwerken en blogs. De sociale media hebben sinds 2006 een groei van 365% gekend.

Ondersteuning door een partner

Je begrijpt dat je als bedrijf niet al deze instelling en aanpassingen kunt doen voor zoekmachineoptimalisatie. Cherry Marketing is jouw gepaste partner te vinden die kan zorgen dat je bedrijf, webshop, enz. op korte termijn beter zichtbaar is voor internet bezoekers. Zij hebben de expertise om alle nodige verrichten uit te voeren.

https://cherry-marketing.nl
Continue Reading

Outplacement

Werken op een plek voor je gehele carrière is iets wat vroeger heel vaak voor kwam. Tegenwoordig is het best wel lastig om dit te behalen. In deze dynamische tijd is de werknemers loyaliteit zeer afgenomen. Het komt nu veel vaker voor dat een werknemer veel verschillende werkgevers heeft tijdens zijn carrière. Dit kunnen we helaas niet alleen bij werknemers neerleggen. Werkgevers zijn ook vaker bereid om een werknemer te laten gaan. Dit kan worden gedaan als je nog geen vast contract hebt maar dit kan ook gebeuren als je wel een vast contract hebt. Het is nou eenmaal zo dat deze werkgevers soms moete bezuinigen of niet meer tevreden zijn over het functioneren van een werknemer. De werknemer heeft dan bijvoorbeeld niet goed gepresteerd en de werkgever heeft geen andere keus om deze werknemer te laten gaan.

Het ontslag is dan de volgende stap die volgt. Jij behoort dan weer tot de mensen die een nieuwe baan zoeken. Het vinden van een baan duurt vaak lang en kan veel stress met zich mee brengen je kan vragen aan jouw oude werkgever of hij je kan helpen bij het vinden van een nieuwe baan. Dit kan door middel van het schrijven van goede referenties maar dit kan ook door middel van het volgen van een outplacement traject. Een outplacement traject heeft echt veel voordelen voor mensen die opzoek zijn naar werk. Je gaat namelijk werken met coaches die jou helpen met het ontwikkelen van jouw vaardigheden. Ook bekijken zij specifiek jouw competenties en wat jou een goede werknemer maakt. Uiteindelijk is het doel dat jij aan het eind van dit traject een baan vindt. Wij geven de werknemer daarop een grote kans op het baan en een groot deel van deze personen slagen ook op de arbeidsmarkt. Je kan terecht bij ons voor informatie. Kijk voor meer info op onze website.

http://carrierepoort.nl
Continue Reading

Marketing Duitsland

De Duitse markt trekt veel Nederlandse ondernemers aan, omdat het land zo groot is en dus vol zit met potentiële klanten. Duitsland ligt ook dichtbij, wat de export naar het land makkelijker maakt.

Als je succesvol wil zijn in Duitsland heb je wel een hele andere aanpak nodig, want marketing in Duitsland is heel anders, dan in Nederland. Zo zijn de consumenten in Duitsland ook heel anders, dan in Nederland. Je zult je dan ook moeten aanpassen, om succesvol te zijn in het land. Linkbuilding Duitsland

De Duitse consument

De Duitse consument is heel kritisch en wilt het liefst zoveel mogelijk informatie over een product. Door veel informatie te verschaffen over je product, krijgt de Duitse consument meer vertrouwen in het product. De Duitse consumenten houden dan ook niet van slogans zoals, de beste of de goedkoopste. Ze kijken echt naar het product en willen er zelf een mening over vormen. De fout wat veel Nederlandse ondernemers maken, is het Nederlandse marketing strategie in te zetten in Duitsland en dit loopt nooit goed af.

Je Nederlandse website naar Duits vertalen, is bijvoorbeeld een veel voorkomende fout. De Duitse consument ziet gelijk dat het een vertaalde website is en dus geen Duitse website. Hierdoor krijgen ze gelijk minder vertrouwen in het bedrijf. Vertalen Nederlands Duits werkt dus niet, want het cultuur is heel anders en het woord voor woord vertalen werkt niet. Voor marketing Duitsland, moet je een Duitse websites hebben, waarbij zowel de inhoud als de visuele aspecten op de Duitse consument is gericht.

Opzetten van een Duitse website

Raadpleeg marketingbureaus in Duitsland of lees je goed in en zet daarna een volledig nieuwe website op. De Duitse website moet veel primaire kleuren hebben, want hier reageren Duitse consumenten op en ook afbeeldingen van mensen helpt, wat ook hierop reageren ze goed. Voor de inhoud kun je het beste een Duitse tekstschrijver inhuren, omdat die veel verstand heeft van het Duitse cultuur. Als er product informatie moet worden gebruik hiervoor ook niet een vertalen Nederlands Duits programma, want er gaat veel fout. Laat dit ook door iemand doen die het Nederlandse en Duitse taal perfect beheerst.

Je kunt wel een aantal aspecten van de Nederlandse website vertalen, om het werk makkelijk te maken, maar doe dit alleen met harde feiten en niet met dingen dat betrekking hebben op het Nederlandse cultuur. Nederlandse humor en culturele verwijzingen zullen in Duitsland vaak in het verkeerde keelgat schieten. Linkbuilding Duitsland

https://duitsewebsite.nl/linkbuilding-duitsland/
Continue Reading