Hoe atleten een gepersonaliseerde doelstructuur kunnen opzetten om hun prestaties te maximaliseren

Zizmagazine

Op acceptatie gebaseerde benaderingen zijn veel krachtigere interventies gebleken dan positieve zelfpraat, waarbij mindfulness de leidende strategie is geworden. Door de onderstaande vragen te doorlopen, krijgt u een gepersonaliseerde doelstructuur die u volledig moet betrekken en u helpen uw prestaties te maximaliseren.

Hoe u een gepersonaliseerde doelstructuur opzet en doelen stelt

 Positieve zelfpraat, maar ook het stellen van doelen en beelden zijn allemaal populaire vormen van mentale voorbereiding om de prestaties te verbeteren. Sommigen zeggen echter dat deze mentale oefeningen voor een eerste triatlon beperkt zijn in hun effectiviteit als we ze gebruiken om onze gedachten te ‘veranderen’

Onlangs zijn op acceptatie gebaseerde benaderingen veel krachtigere interventies gebleken, waarbij mindfulness de leidende strategie is geworden. Het helpt atleten om de focus te verleggen van nutteloze gedachten en terug naar wat ze in het hier en nu doen. Onderzoek meldt beter bewustzijn, motivatie en vertrouwen, minder angst, meer tijd ‘in de zone’ en sneller tempo.

Stappenplan doorlopen

Het volgende proces voor het stellen van doelen is het afgelopen decennium verfijnd, waardoor een krachtige methode is ontstaan ​​die de atleet boeit en motiveert:

  • Wat motiveert je het meest: een einddoel, zoals een race of een specifieke prestatie?
  • Wat heb je vorig seizoen geleerd?
  • Wat wil je dit seizoen bereiken?
  • Wat houdt een succesvol seizoen in? (Inclusief proces- en  resultaatdoelen.)
  • Wat zijn je sterke kanten?
  • Hoe kun je het meest verbeteren?
  • Wat moet je daarom doen om je doelen te bereiken?
  • Hoe gemotiveerd bent u om dit werk uit te voeren (1-10)?
  • Op welke tijden  kun je elke week trainen?
  • Op welke races richt je?
  • Welke gezondheids-, logistieke problemen  of belemmeringen voor uw opleiding zijn er?
  • Wat motiveert u? Waarom wil je deze dingen bereiken?

Meer bereiken in het seizoen

Stel goede doelen. Wees ook niet bang om de vragenlijst meerdere keren te doorlopen. Een goede atleet past regelmatig zijn of haar doelen aan. Sportdoelen zijn van toepassing op triatleten, atleten en alle mensen die sport een warm hart toedragen.

https://www.triathlon365.nl/

View more posts from this author